Monday, August 10, 2009

KEJAHATAN YAHUDI DAN KELEMAHAN KAUM MUSLIMIN


Satu-satunya agama di dunia ini yang tidak pernah menyeru dan mengajak umat manusia lain supaya menganut agama mereka sepertimana gerak kerja agama-agama di dunia adalah agama yahudi. Ini kerana, orang-orang yahudi menganggap bangsa mereka adalah pilihan Tuhan dan selain daripada mereka adalah haiwan. Agama yahudi hanya untuk bangsa yahudi dan matlamat mereka hanya satu iaitu menghapuskan semua agama dan bangsa kecuali Yahudi!! Hal tersebut jelas di dalam Kitab Talmud ( baca : Taurat yang telah ditokok tambah ) yang menjadi pegangan mereka.

Rekod kejahatan mereka dirakam jelas di dalam al-Quran dan sejarah. Mereka membunuh para anbiya, merancang pembunuhan nabi Isa a.s sehingga baginda diangkat ke langit, menyihir dan meracun Rasulullah saw sehingga Allah menyelamatkan baginda daripada kejahatan mereka, menokok tambah agama-agama wahyu sehingga hilanglah ketulenan agama dan mewujudkan aliran-aliran pemikiran baru seperti syiah ( diasaskan oleh seorang yahudi bernama Abdullah bin Saba ) yang memecahbelahkan kaum muslimin. Mereka jugalah yang membuat konspirasi jahat membuka laluan bagi tentera Mongol menyerang dan menguasai wilayah-wilayah yang makmur dibawah naungan Islam.

Sehingga sekarang, agenda Yahudi tetap diteruskan. Anak-anak mereka didoktrin supaya membenci Islam. Sehingga lirik lagu tadika turut menanam kebencian yang mendalam seperti : ” Makanan paling sedap daging orang Arab, minuman paling sedap darah orang Islam.!”. Kanak-kanak mereka juga dibawa melawat ke tapak pelancaran roket tentera Israel untuk menulis “ucapan” dan “ayat-ayat cinta” pada roket-roket tersebut sebelum dilancarkan ke wilayah kaum muslimin. Matlamat mereka di Palestin adalah membina semula Solomon Temple yang terletak di bawah tapak masjid al-Aqsa. Setelah semua bangsa yahudi dari pelusuk dunia berkumpul di baitul maqdis, mereka akan menanti Messiah ( baca : Dajjal ) yang akan muncul dan memimpin mereka menghapuskan semua agama dan bangsa selain bangsa Yahudi. Inilah aqidah dan matlamat mereka!

Kejahatan yahudi yang diceritakan di dalam al-Quran jelas wujud secara REALITI sehingga sekarang. Sedangkan kehebatan, kekuatan, kesatuan dan kemenangan kaum muslimin yang diceritakan di dalam al-Quran hanya wujud sebagai ILUSI. Al-Quran tidak pernah bohong, tetapi yahudi mengkaji al-Quran dan kaum muslimin meninggalkan ajarannya. Inilah teorinya. Merujuk kepada sejarah, Yahudi pernah dikalahkan dan dihina di dalam peperangan Khaibar di utara Madinah yang dipimpin oleh Rasulullah saw. Maksudnya di sini, yahudi hanya dapat dikalahkan oleh kaum muslimin yang berpegang teguh kepada ajaran al-Quran dan mengamalkan seluruh sunnah Rasulullah saw!

Malangnya, keadaan umat Islam jauh berbeza. Al-Quran sekadar dipertandingkan, dijadikan jampi dan tangkal, aksesori hantaran kahwin dan pelbagai lagi perkara yang tidak diajar oleh Rasulullah saw. Sunnah-sunnah nabi pula tidak mendapat tempat di dalam masyarakat. Petua-petua orang lama lebih ditaati dan dipatuhi walaupun ada unsur syirik dan khurafat. Mesyuarat tepi jamban lebih meriah daripada khutbah jumaat, Solat berjemaah meriah kalau ada makan-makan, kuliah agama menjadi pentas mencungkil bakat penceramah yang pandai berseloka atau berlawak jenaka. Kisah-kisah al-Quran tidak dihayati sebaik-baiknya seperti kisah nabi Nuh a.s memasak bubur ( israiliyyat : cerita-cerita dongeng orang yahudi ) lebih popular berbanding dakwahnya hampir 1000 tahun menyeru umat mentauhidkan Allah. Selagi penyakit-penyakit ini tidak diubati, yahudi tidak akan dikalahkan kerana ILUSI sampai bila-bila tidak mampu mengalahkan REALITI. Renungkanlah hadis nabi saw :

“Kelak, umat-umat lain akan mengerumuni kalian seperti orang-orang yang lapar mengerumuni hidangan mereka. Sahabat bertanya : “ adakah kerana bilangan kita sedikit pada ketika itu?” Nabi menjawab, “ Tidak, pada ketika itu bilnagn kalian ramai namun kalian adalah seperti buih di lautan dan Allah akan menghilangkan perasaan takut dari hati musuh kalian dan Allah akan mencampakkan Wahan ke dalam hati kalian. Sahabat bertanya, “Apakah itu Al Wahan?” Rasulullah bersabda, “Cinta dunia dan takut mati.”
( Hadis Riwayat Abu Dawud dan Ahmad )

(Artikel ini ditulis untuk Buletin JPA edisi 3/Jan 2009 )

No comments:

Post a Comment